077-3508500
מרכז אורח חיים בריא להרזיה וירידה במשקל בהרצליה
בסבסוד כל קופות החולים. הטבה מיוחדת למבוטחי כללית מושלם !
 מומלץ לבעלי עודף משקל והשמנת יתר ולאחר ניתוח לקיצור קיבה, ניתוח בריאטרי או שרוול
תוכנית ההרזיה היא אישית או קבוצתית !

דיאטה והרזייה הינם תחומי בריאות מורכבים המושפעים מאורח חיים, גנטיקה, גיל ופעילות הורמונלית. גופנו נוטה לשמר את הקיים והוא נרתע משינויים קיצוניים והרפתקאות. מסיבה זו לא מצליחות דיאטות המבוססות על תפריטים קיצוניים להרזייה, סוגי דיאטות, אבקות, תרופות ושיטות שונות המבטיחות ירידה מיידית במשקל. רק אבחון וטיפול בסיבות הגורמות להשמנה (או עלייה במשקל) ושילוב בין תזונה נכונה ופעילות מתאימה יביאו להרזייה בריאה.

המרכיבים העיקריים מהם מורכב הגוף הם שרירים ושומן. הירידה במשקל נחשבת לבריאה רק במידה ובתהליך הירידה במשקל, יש הפחתה בשומן. לרדת במשקל כתוצאה מאיבוד מסת שריר הינה לא יעילה ומסוכנת לבריאות.

ירידה במשקל כתוצאה מצמצום בכמות האוכל (תזונה שאינה נכונה ואף מסוכנת) תגרום לירידה במשקל הגוף על חשבון השרירים ולא על חשבון השומן.

כדי להפחית את השומן בגוף יש לאכול בצורה מבוקרת ולעסוק בפעילות גופנית אירובית. לא ניתן להיפטר משומני הגוף ללא פעילות גופנית. השילוב בין תזונה נכונה הכוללת תפריטים הניתנים על ידי דיאטנית קלינית ופעילות גופנית המותאמת אישית על ידי פיזיולוג קליני נותנים פיתרון למגוון רחב של בעיות בריאות לרבות עודף משקל, השמנה והשמנת יתר.

בארץ ובעולם יש אלפי תוכניות דיאטה, להרזיה והפחתה במשקל. תוכנית הרזייה שאינה משלבת דיאטה מתאימה ופעילות לשריפת קלוריות משומן, לא תאפשר למשתתפים בה להישאר שומרי משקל לאורך זמן ועתידה להיכשל. הפחתה דרסטית במשקל על ידי "דיאטת רזון" או צום גורמת לירידה במסת השריר ללא הפחתה ניכרת באחוז השומן. דיאטה שכזו מסוכנת לבריאות. הפחתת משקל שמקורה בהפחתת שומן, תישמר לאורך זמן ותשיג את המטרות הבריאותיות.

אחוז השומן הבריא לגבר בן 40 הוא עד 18% שומן ואחוז השומן הבריא לאישה בת 40 הוא עד 25% שומן. בתחילת תוכנית הרזייה חובה לבדוק את אחוז השומן ולוודא שיש ירידה הדרגתית במסת השומן.

דיאטות רזון (בעיקר קיצוניות) ללא פעילות גופנית מביאה לירידה במשקל המורכבת רק מ- 30% הפחתה בשומן ו-70% הפחתה במסת השרירים, בעוד שדיאטות מתונות משולבות בפעילות גופנית מביאות לירידה של 80% במרכיב השומן ורק 20% במסת השריר.

כדי להישאר שומרי משקל לאורך זמן, הירידה במשקל צריכה להיות הדרגתית והפחתה של 10% ממשקלנו לאורך זמן נחשבת להצלחה. הפחתה במשקל של כחצי ק"ג בשבוע (2 ק"ג בחודש) עשויה להישמר לאורך זמן, ולכן היא עדיפה על ירידה דרסטית במשקל.

במרכז ההרזייה והכושר בהרצליה יש צוות רב תחומי הכולל רופא שיקומי, פיזיולוג קליני מומחה במאמץ, דיאטנית קלינית, מאמני כושר מקצועיים ומנוסים בוגרי וינגייט וצוות מהרפואה המשלימה.

תוכנית ההרזייה הינה בפיקוח רפואי. כל משתתף עובר בדיקה רפואית, בדיקה תפקודית (א.ק.ג. במאמץ) ופגישה עם פיזיולוג ודיאטנית. התוכנית כוללת פגישות אישיות עם דיאטנית קלינית לקבלת תפריטים, שקילה ותמיכה לכל אורך הדרך. כמו כן פעילות אירובית לשריפת שומנים.

הפגישות עם הדיאטנית באופן רציף מאפשרות למטופל תזונה נכונה שמצד אחד לא ירגיש רעב ומצד שני האוכל יהיה בריא ומזין. הפעילות הגופנית הנדרשת לשריפת קלוריות משומן הינה פעילות אירובית (על מסלול הליכה, אופניים, חתירה ואליפטי) עד לדופק מסוים ( נקרא דופק מטרה ) בו מתחילים להתפרק בגוף עודפי השומן.

אלפי מטופלים שעברו את התוכנית דיווחו על שיפור משמעותי בבריאות, ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין לאורך זמן, שיפור בתפקוד הגופני, בכושר ובאיכות החיים.