077-3508500

פעילות גופנית אישית, מבוקרת ומקצועית, המשלבת טכניקות של מגע וטיפול מנואלי

( פיזיותרפיה ) באברי מטרה בגוף הזקוקים לחיזוק, הרפייה או תמיכה, ופעילות להזרמת דם לאברי מטרה וחיזוקם ע"י אימון התנגדות, הוכחה מדעית כתורמת להבראת מחלות הקשורות בחילוף חומרים לקוי ( לב, סוכרת, השמנה, אוסטאופרוסיס ) ושיפור באיכות החיים לסובלים ממחלות אטואימיוניות או מחלות נוירולוגיות.

 

להלן תמצית המנגנון על פיו פעילות גופנית מסייעת למחלות שונות:

תפקוד כללי

  • שיפור ביכולת התפקודית בעקבות עלייה בתצרוכת החמצן המרבית (50% – 20% בקרב חולי לב).
  • הפחתה של 20% -25% בתמותה בכלל ועל רקע לבבי בפרט (עלייה של 1 MET בכושר הגופני, גורמת להפחתה בתמותת חולי לב ב 8%-17% ).

מחלות לב

  • הגנה כנגד אוטם שריר הלב בעקבות מאמץ גופני (מעל (6 METs
  • הפחתת מדדי דלקת בכלי דם קורונריים (CRP , PLAC ).
  • שיפור בזרימת הדם אל הלב במנוחה ובמאמץ.
  • הפחתת תסמינים של תעוקת חזה ואסכמיה לשריר הלב.
  • יצירת קולטרלים ( מעקפים טבעיים ) ונסיגה של הפלאק הטרשתי.

השמנה

  • הפחתת שומן תוך בטני ופירוק השומנים העודפים בגוף.
  • עלייה בקצב חילוף החומרים בגוף.

ריאות ( אסתמה, COPD ועוד )

  • הפחתת קוצר נשימה בעקבות הפחתת אוורור הריאות במאמץ נתון.

אוסטאופרוסיס

  • מניעה בדילול העצם ואף עליה בצפיפות העצם.

 סוכרת

  • איזון רמת הסוכר בדם ועלייה ברגישות האינסולין.

יתר לחץ דם

  • ירידה בלחץ הדם ע"י הגמשת העורקים והרפיית שרירים חלקים.

כאבים – גב ומפרקים

  • הפחתת כאב והשפעה מיטיבה על דלקת.

 חרדה או דיכאון והפרעות בשינה

  • הפחתת חרדה ודיכאון והפרעות בשינה בעקבות ירידה בהפרשת הורמוני הדחק (קורטיזול, גלוקגון, נוראפינפרין ואפינפרין).

זרימת הדם

  • ירידה בהדבקות טסיות הדם וצמיגות הדם.
  • סיוע לתרופות בדילול הדם ועלייה בפירוק פיברינוגן.
  • הפחתת שומנים בדם (טריגליצרידים, כולסטרול כללי ו- (LDL.
  • עלייה בריכוז ה- HDL ("הכולסטרול הטוב").

 

שיפור באיכות חיים בקרב חולי אוסטאואטריטיס, אוסטאופרוזיס, אירוע מוחי, ניוון שרירים, פרקינסון, אלצהיימר, פיברומילגיה ותסמונת העייפות הכרונית CFS מתרחש בעקבות שינוי במשתנים הבאים:

1.עלייה בכוח ובחוזק השריר. שיפור בזרימת הדם לשריר הפעיל.

2.שיפור בגמישות המפרקית ובטווח התנועה.

3.שיפור בשיווי המשקל וביציבה.

4.שיפור בקואורדינציה וקשר עין יד.

5.שיפור באיכות השינה.

6.שיפור בתפקוד המנטלי והקוגנטיבי.

7.הפחתת דיכאון וחרדה ושיפור במצב הרוח והביטחון העצמי.

 

מבוסס על מחקרים ועובדות שפורסמו בספרות הרפואית. הטיפול למחלות אלה הינו באמצעות פעילות גופנית מבוקרת, מדורגת ומותאמת אישית. כתיבה ועריכה – ד"ר חן ימין וד"ר ירון גרשוביץ.

 

יתרונות האימון הגופני בפרולייף – המרכז הרפואי לבריאות לשיקום ומניעת מחלות

המרכז הרפואי הוא מרכז ייחודי המתמחה בטיפול בבעיות רפואיות רבות כגון: מחלות לב, מחלות ריאה, סוכרת, יתר לחץ דם, הפרעה בשומני הדם, אוסטיאופורוזיס, השמנה וכו' באמצעות פעילות גופנית בהתאמה אישית ותזונה נבונה. במידת הצורך קיים גם טיפול ברפואה משלימה. הצוות של המרכז כולל: רופאים, פיזיולוגים, מאמני כושר שיקומיים, פיזיותרפיסטים, דיאטנים קלינים ומטפלים מהרפואה המשלימה.

התוכנית כוללת:

1.בדיקת רופא מומחה

2.קביעת תוכנית אימון מותאמת אישית על ידי הפיזיולוג לאחר בדיקת ההיסטוריה הרפואית של החולה ולאחר בדיקת מאמץ תפקודית.

3.בדיקת משקל, גובה, היקפים, אחוז שומן, ניתוח בדיקות דם ותשאול תזונתי שמתבצע על ידי דיאטנית קלינית .

4.לאחר מכן מצטרף המטופל להדרכה מקצועית ידי צוות מאמני כושר שיקומיים עד 12 מתאמנים בקבוצה מספר פעמים בשבוע על פי יכולתו הגופנית הכוללת:

  • ביצוע פעילות גופנית למשך שעה המשולבת בפעילות אירובית, אימון התנגדות ותרגילי גמישות.
  • בדיקת לחץ דם לפני ובמהלך הפעילות בדופק האימון שנקבע על ידי הפיזיולוג.
  • תיעוד מלא של הפעילות בתיק אישי.
  • מאמן הכושר עוקב אחר ביצוע התוכנית כל מפגש.
  • בדיקת משקל אחת לשבוע.

5.הפיזיולוג מבצע מעקב אחרי שיפור הכושר התפקודי של הלקוח.

6.אימונים אישיים- ניתן לקחת מאמן אישי צמוד למשך כל הפעילות הגופנית. אימון אישי מתאים לאנשים בעלי רמת סיכון גבוהה לפציעות במהלך הפעילות ולאנשים בעלי יכולת התמדה נמוכה לפעילות גופנית.

7.ניתן לשלב טיפולים מהרפואה המשלימה כגון: דיקור, שיאצו וטיפול במגע.

 

ייחודיות המרכז

הפעילות במרכז מאפשרת לכל מתאמן על ידי הדרכה מקצועית ואישית לפתח בצורה הטובה ביותר את מרכיבי כושר הגופני הקשורים לבריאות, תפקוד, שיקום איכות ואריכות ימים. מרכיבי הכושר הם: סבולת אירובית, כוח וסבולת שרירים, גמישות והרכב רקמות הגוף.

1.כושר אירובי (קרדיווסקולארי)- היכולת להתמיד במאמצים תת מרביים לאורך זמן, תוך הפעלה קבוצות שרירים גדולות בגוף.

החשיבות הבריאותית של הכושר האירובי:

  • פעילות אירובית קבועה קשורה בהפחתת של מקרי המוות מכל הסיבות, ירידת לחץ דם, הפחתת שומן ושיפור רמות השומנים בדם, צמצום הסיכון להתפתחות סוכרת סוג 2 ,האטת התקדמות התהליך הטרשתי,שיפור בתסמינים של תעוקת לב, הפחתת חרדה ודיכאון.

2. כוח וסבולת שרירים: כוח וסבולת שרירים: היכולת של השריר/ים לבצע פעולות חוזרות לאורך זמן כנגד התנגדות תת מרבית.

היתרונות הבריאותיים בפיתוח כוח וסבולת שרירים :

  • עלייה ושמירה על מסת העצם וצפיפותה (מניעת אוסטאופורוזיס).
  • הפחתת הסיכון להתפתחות סוכרת סוג 2.
  • הפחתת הסיכון לפציעות, כולל כאבי גב תחתון.
  • שיפור ניכר ביכולת לבצע מטלות יומיומיות ללא עייפות שרירית מוגזמת.
  • עלייה במסת הגוף הרזה (עלייה במסת השריר).
  • עלייה בחילוף החומרים הבסיסי הקשור לבקרת משקל הגוף.

3. גמישות-טווח התנועה הקיים במפרק ויכולת האיבר לנוע בחופשיות לכל אורך טווח זה.

היתרונות של ביצוע תרגילי גמישות כחלק מתוכנית האימון:

  • עשוי למנוע פציעות.
  • שיפור בטווח התנועה שיורד עם הגיל (אחרי העשור השלישי).
  • הפחתת הנוקשות השרירית הגורמת להפחתת התנגדות השריר לתנועה.
  • הפחתת הטונוס השרירי והרפיית השרירים.
  • עשויים להפחית כאבי שרירים המתרחשים לאחר מאמץ גופני עצים.
  • שיפור הקואורדינציה.

4.הרכב הגוף- הכמויות היחסיות של שומן וגוף רזה – ללא מסת השומן.

החשיבות בשמירה על משקל גוף תקין:

עודף שומן בגוף המצטבר באיזור המותן קשור למחלות רבות כגון: יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, שבץ מוחי, מחלת לב כלילית ורמת שומנים גבוהה בדם ועוד.